A felek az egyeztetésen áttekintették a magyar élelmiszergazdaság és élelmiszer-kiskereskedelem helyzetét, különös tekintettel az élelmiszer-infláció várható alakulására, az élelmiszeripar és a kiskereskedelem előtt álló kihívásokra, illetve a fejlődési lehetőségekre.
A találkozón mindkét fél kifejezte reményét, hogy az elmúlt hónapok során kialakult inflációs és élelmiszer-inflációs környezet hamarosan normalizálódik, így az értékesített árumennyiség, különös tekintettel a hazai termékekre, ismét növekedési pályára állhat a korábbi hónapok során tapasztalható visszaesést követően. Ennek fényében mindkét vállalat egyetértett abban, hogy a hazai fogyasztók számára mind szélesebb körben kell bő választékban biztosítani a magyar termékeket.
„Számunkra kiemelten fontos hazánk élelmiszeripara és a hozzá kapcsolódó munkahelyek támogatása, így elköteleződésünk az ügy iránt magától értetődő. Alapításunk óta nagy hangsúlyt helyezünk a Magyarországon előállított minőségi magyar élelmiszerek forgalmazására, amelynek aránya 85 százalék feletti az üzleteinkben. Törekvéseink egyik legmeghatározóbb partnere a Bonafarm Csoport, amellyel éves szinten több mint 10 milliárdos forgalmat bonyolítunk 2200 üzletünkben, amellett, hogy számos Coop sajátmárkás termékünk gyártója” – fogalmazott Pekó László, a CO-Op Hungary Zrt. elnöke.
„A legfőbb célunk, hogy a mostanihoz hasonló inflációs környezetben is megtartsuk az élelmiszereink minőségét, és még véletlenül sem a minőség és megbízhatóság romlásával próbáljuk a piacrészesedésünket megőrizni. Tudjuk, hogy hosszú távon azon fogyasztók is a minőségben bíznak, akik a nehéz helyzet miatt most az olcsóbb termékeket kénytelenek előnyben részesíteni. Mindezzel párhuzamosan nagy hangsúlyt fektetünk a termelési hatékonyságunk javítására, minden belső folyamatunkat, valamint a beruházásainkat is ennek rendeljük alá, és ezzel próbáljuk az élelmiszer-drágulás fogyasztókra gyakorolt hatását mérsékelni. Ehhez a kiváló, nagy hagyományokkal rendelkező márkáink és a mögöttük lévő termelési szakértelem szilárd alapot ad. Mindezek feltételei annak, hogy a fogyasztó a hazai termékeket részesítse előnyben. A tisztességtelen versenytől való megóvásban egyik fontos hazai partnerünk a Coop Csoport” – mondta Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója.
(A fotón Csányi Attila és Pekó László)