Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2 millió forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és vállalkozókból álló zsűri választja ki. A pályázatokat március 28-tól május 21-ig lehet benyújtani, további információk a Visa magyar honlapján.
Minden második magyar nő számára kihívást jelent vállalkozásának finanszírozása. A Visa friss tanulmánya szerint a magyar női vállalkozók üzleti növekedésében a nehéz pénzhez jutás, az egyes szakmai ismeretek (IT, pénzügyi), illetve erőforrások (eszközök, humán) hiánya, a családi- és munkakötelezettségek összeegyeztetésének nehézsége, valamint a túlhajszoltság a legnagyobb akadályok. Jelentős a nemek közötti különbség, mivel a magyarországi cégek tulajdonosai között még fele annyi a nő, mint a férfi és ez az arány csak nagyon lassan csökken.
A Visa kutatása szerint a problémás területek:
Pénzügyek: Majdnem minden negyedik magyar kis- és középvállalkozó előítéletekkel találkozott, amikor vállalkozásához forrást kívánt bevonni.
Önbizalom: A férfiak gyakran magabiztosabbak a nőknél Magyarországon, a nők több mint fele vallott önbizalomhiányról, míg a férfiaknál ez az arány 50 százalék alatt marad.
Teljesen egyedül: A női vállalkozók több mint fele nem tudja, hova forduljon segítségért pénzügyi, jogszabályi kérdésekben vagy ha továbbképezné magát.
„A saját vállalkozásukat működtető nők egyedi kihívásokkal szembesülnek, például nehezen vagy egyáltalán nem jutnak a fejlődésükhöz szükséges forráshoz és mentori támogatáshoz” – mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.
Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója hozzátette: „A kis- és középvállalkozások több százmillió ember számára termelnek bevételt és adnak munkahelyet világszerte, és tudjuk, hogy egy vállalkozás működtetése időt, befektetést és nagyfokú rugalmasságot igényel. A Visa az innovatív, biztonságos és gyors fizetési rendszerek fejlesztésévél és működtetésével segíti a vállalkozások növekedését.”
Három magyar vállalkozónőből kettő úgy nyilatkozott, hogy a pénzügyi támogatás mellett a mentorprogramban való részvételt is fontosnak tartja. Többek között a következő területeken szeretnék bővíteni ismereteiket: hogyan népszerűsítsék vállalkozásukat, hogyan gazdálkodjanak a pénzügyekkel, illetve saját idejükkel.
„Saját ötletet megvalósítani, vállalkozni, egy csapat élére állni, függetlenként terméket, szolgáltatást fejleszteni az egyik legizgalmasabb dolog a világon. Mindez nem kihívásoktól mentes, pláne, ha az ember nőként vág bele abba, hogy a saját lábára álljon. A WMN magazin alapítása óta eltelt elmúlt nyolc év tapasztalatai alapján, tudom, hogy az álmaink megvalósítása sokkal többről szól, mint, hogy sikerül-e a nagy ötlethez forrást találni. Legalább ennyire fontos, a megtartó közösség, a szakmai mentorálás, az emberi támogatás, és nem utolsó sorban az, hogy képes legyél tanulni a kudarcaidból és megünnepelni a sikereidet” – mondta A Visa She's Next magyarországi programjának nagykövete D. Tóth Kriszta médiaszemélyiség, a WMN alapító-ügyvezetője.
A 2020-as indulás óta a Visa világszerte több mint 2,8 millió dollárt fordított több mint 260 női vállalkozónak nyújtott támogatásra és mentorálásra a Visa She's Next globális program keretében, többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Írországban és Lengyelországban.
A zsüri tagjai:
- D. Tóth Kriszta, a WMN alapító-ügyvezetője,
- Ginzer Ildikó, a Bankholding standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese,
- Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója
- Kozma Andrea, az STRT Holding alapítója, a CEU InnovationsLab alapítója, vezetője,
- Máté Krisztina, a Cápák között tv-műsor producere,
- Rácz Judit, a Skinsmart és a Geek&Gorgeous alapító-ügyvezetője,
- Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője,
- Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség főtitkárhelyettese.