Az online rendelésekből fakadó forgalomnövekedés már nemcsak a karácsonyi ajándékvásárlásokhoz kapcsolódik, hanem a rekordokat döntögető Black Friday promóciók hatására is óriási méreteket ölt. Az online vásárlási kedv évről évre nő, és egyre változatosabb módon oszlik el. Már nemcsak a hazai webáruházakat preferálják a vásárlók, hanem egyre nagyobb mértékben böngésznek a külföldi webshopok kínálatában is. De milyen hatása van ennek a hirtelen megnövekedett logisztikai terhelésnek a munkaerőpiacra?
A novemberi akciók és az ünnepi vásárlási időszak nemcsak a vásárlókat ösztönzi aktívabb költekezésre, hanem óriási terhet ró a logisztikai és nagykereskedelmi szektorra is. A webshopok, raktárak és kiszállítással foglalkozó vállalkozások munkaerőigénye ilyenkor jelentősen megnő. Egy ponton túl a meglévő munkavállalók további terhelésével már nem, vagy csak nehezen elláthatók az extra feladatok, így kiváló megoldásnak bizonyul a munkaerő-kölcsönzés.
„A logisztikai és nagy webshop forgalommal rendelkező cégek most hatalmas létszámban keresnek plusz munkavállalókat erre a 2-3 hónapra, méghozzá rövid határidővel és gyors munkába állással” – mondta el tapasztalatait Baradits Bulcsú, a Man at Work Kft. kölcsönzési üzletágvezetője. Hozzátette: „idén egyértelmű változás, hogy inkább előre gondolkodnak a cégek, így jobban fel tudják készíteni új munkatársakat is a csúcsidőszakra.”
A logisztikai szektorban működő vállalatoknak nem csupán az időszakosan megugró, hullámzó igényeket kell kiszolgálniuk, hanem gondoskodniuk kell arról is, hogy az ügyfelek elégedettsége se csökkenjen. Ez különösen fontos, hiszen az online vásárlás egyik fő elvárása a gyors, pontos és sérülésmentes kézbesítés.
Megoldás: a munkaerő-kölcsönzés
A munkaerő-kölcsönzés lehetővé teszi, hogy a vállalatok időszakosan növeljék kapacitásaikat anélkül, hogy hosszú távú elköteleződésbe bocsátkoznának. Ez a foglalkoztatási forma különösen előnyös az év végi hajrában, amikor a csúcsidőszak végén már nincs szükség nagyobb létszámú munkavállalóra. A kiszállítás, raktározás, csomagolás és az ügyfélszolgálat egyaránt olyan területek, amelyek ebben az időszakban kritikus fontosságúvá válnak.
„A futárszolgálatok, gyártó cégek megbízható és tapasztalt munkavállalókat keresnek, hiszen az ügyfelek elégedettsége nagyban múlik a sérülésmentes csomagoláson és pontos kiszállításon. Ezért bíztató látni, hogy idén tudatosabban és felkészültebben állnak a cégek ehhez a helyzethez, hogy mindenki szeretné maximálisan kiszolgálni a vásárlókat, zökkenőmentes szállítást biztosítani a csúcsidőszakban is” – tette hozzá Baradits Bulcsú.
Az online vásárlási szokások dinamikus változása mellett, folyamatosan nőnek a fogyasztók elvárásai is. A gyors szállítás, a pontos időzítés és a termékek sértetlensége ma már alapvető elvárás, ami a cégektől precíz, jól szervezett munkafolyamatokat igényel.
Az év végi hajrá, tehát nemcsak a forgalomnövekedésről szól, hanem a minőségi szolgáltatás megtartásáról is. Idén a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az előzetes tervezésre. A jól időzített toborzás és a megfelelő képzési programok hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az év végi hajrá ne váljon kaotikussá. A munkaerő-kölcsönzés lehetősége pedig megkönnyíti a cégek számára, hogy időben reagáljanak a megnövekedett igényekre. Az ünnepi időszak nemcsak kihívásokkal, hanem lehetőségekkel teli időt is jelent. Az átgondolt stratégiák alkalmazása biztosíthatja, hogy a vásárlói igények teljes mértékben kiszolgálhatók legyenek, még a legnagyobb terhelés mellett is.