A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 júliusában a fogyasztói árak 17,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ezzel tíz hónap után először ment 20 százalék alá az infláció. A januárban kezdődött lassuló tendencia bizakodásra ad okot, de a cégek mindennapjait még mindig nagymértékben nehezíti a kétszámjegyű áremelkedés és az energiaköltségek. Érdemes ezért minden lehetőséget számba venni, amivel mérsékelni lehet a működési költségeket és vonzóbbá lehet tenni az üzletet a vevők számára. Ilyen lehet például, a saját iroda vagy üzlethelyiség megosztása másik vállalkozással, melyben a K&H bizalmi index kkv-k körében végzett kutatása szerint tízből négy vállalkozás lát fantáziát.
A cégvezető személyisége a legfontosabb
Ha megvan a nyitottság az üzlethelyiség megosztására, már csak a megfelelő partnercéget kell kiválasztani. Akárcsak a barátságban vagy a párkapcsolatban, ebben az esetben is a másik cég vezetőjének a személyisége a legmeghatározóbb szempont (58 százalék). Emellett még fontos az is, hogy minőségi legyen a másik cég terméke vagy szolgáltatása (36 százalék) illetve, hogy minél szélesebb vásárlói kört lehessen vele elérni (28 százalék).
Nem mindegy, hol van az iroda
A kutatás arra is kitért, hogy mi történne fordított helyzetben, azaz mennyire nyitottak a vállalkozások arra, hogy ők társuljanak be egy másik céghez. Más vállalkozó irodájába vagy üzlethelyiségébe szintén tízből négy cég költözne be, elsősorban a költségek csökkentése, valamint új ügyfelek szerzése miatt. A cégméret azonban jelentősen befolyásolja a hajlandóságot.
A kisvállalkozások kimagasló arányban társulnának (43 százalék), a mikrovállalkozások az átlaghoz hasonlóan nyitottak (38 százalék), míg a középvállalkozások jóval elutasítóbbak (22 százalék). A betársulásnál viszont már nem a személyiség (40 százalék), hanem az üzlethelyiség elhelyezkedése a legfontosabb (49 százalék), azaz, hogy földrajzilag hol található. Továbbá a másik vállalkozás vevőköre (21 százalék) és a termék vagy szolgáltatás minősége (17 százalék) sem elhanyagolható szempont.
„A K&H: üzletet ide! oldal új térképével mi is segíteni tudjuk a cégeket, hogy könnyebben egymásra találjanak. Az induló- és fejlődő cégeknek szóló edukációs anyagok mellett ugyanis az új térképes alkalmazás közösségi platformként is működik, amin a vállalkozások bejelölhetik, ha megosztanák üzlethelyiségüket másokkal a hatékonyabb működés és fejlődés érdekében. Az üzletfejlesztés mindig is kreativitást igényelt, ez is egy újszerű megoldás és innovatív trend a céges világban” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés vezetője.