A rendezvény szervezője és moderátora Faragó Ilona, a VOSZ Budapesti és Pest Vármegyei Szervezetének elnökségi tagja volt. Bevezetőjében elmondta, hogy a konferencia remek alkalmat biztosít arra, hogy a résztvevők megismerjék az ügyfélélmény fontosságát és annak vállalkozásfejlesztésben betöltött szerepét. Az itt szerzett tudás és tapasztalatok nagymértékben hozzájárulhatnak a vállalkozások hosszú távú növekedéséhez és versenyképességéhez.
(Faragó Ilona, a VOSZ BPVRSZ elnökségi tagja)
Leitner-Kocsis Eszter business coach arról beszélt, hogy a döntéseink 95%-a érzelmi alapon történik, és csak 5% a tudatos, racionális döntés. Kifejtette, hogyan segíti az önismeret és a belső stabilitás az ügyfelekkel való kapcsolatot, magát az ügyfélélményt és a vezetői hitelességet. Kutatási adatokra hivatkozva elmondta, hogy a magas érzelmi intelligenciával rendelkező vezetők csapatainak teljesítménye 20%-kal magasabb az átlagnál, illetve az általuk irányított szervezeteknél 76%-kal nagyobb a munkahelyi elköteleződés is. A mai világban az önismeret stratégiai eszközként szolgál.
(Leitner-Kocsis Eszter business coach)
Rácz Gitta kommunikációs szakember – aki amellett, hogy nyilvános beszéd tréner, értékesítők képzésével is foglalkozik –, arról beszélt előadásában, hogyan tudnak a vállalkozók hitelesebben és magabiztosabban megszólalni, és így erősíteni saját piaci pozíciójukat. A nyilvános beszéd három alapvetése a célkitűzés, a „mit mondok” és a „hogyan mondom”. Fontos, hogy rendelkezzünk egy vízióval, tudatosítsuk a céljainkat és tisztában legyünk azzal, milyen érzéseket váltunk ki a hallgatóságból, mert a legtöbb ember elsősorban arra fog emlékezni, hogy érezte magát, és ez alapján fogja adott esetben tovább ajánlani cégünket vagy szolgáltatásunkat.
(Rácz Gitta kommunikációs szakember)
Nagy Tímea ügyfélélmény specialista gyakorlati példákon keresztül mutatta be, hogyan lehet a vevőkből visszatérő vásárlókat faragni, a „WOW ügyfélélmény” segítségével – úgy, hogy közben az árversenyt is el lehet kerülni. Egy 2024-es felmérésre hivatkozva elmondta, hogy Magyarországon a vásárlók 73%-a szerint az ügyfélélmény a legfontosabb szempont, ami alapján eldöntik, hogy vásárolni fognak egy cégtől vagy sem. Ha egy vállalatnak van ügyfélélmény stratégiája, az többek között abban is segítheti, hogy a régi vevőiket is aktivizálja, hiszen a bizalom legtöbbször már kialakult. Azonban a magyar kkv-k kb. 60%-a elengedi vásárlója kezét az első sikeres értékesítés után, ez pedig nagy kihagyott lehetőség, hiszen a statisztikák szerint a visszatérő vásárlók 67%-al többet költenek, mint az új vásárlók.
(Nagy Tímea ügyfélélmény specialista)
Az esemény résztvevői konkrét ötleteket kaptak arra vonatkozóan, hogyan fejlesszék magukat vezetőként, hogyan kommunikáljanak magabiztosabban, és hogyan alakítsanak ki tudatos ügyfélélményt, ami – a meggyőző tapasztalatok alapján – valóban több bevételt hoz a vállalkozásoknak. A fenti témák és a különböző cégspecifikus megoldások rendszeresen előkerülnek az előadók által tartott workshopokon és képzéseken is. Elmondhatjuk, hogy a sikeres rendezvény nemcsak újszerű megközelítéseket és inspirációt hozott, hanem növelte a jelenlévők tudatosságát is, valamint új szakmai együttműködéseket is elindított.
VOSZ BPVRSZ
(Fotók: Zákány Gergely)