Az Európai Munkaügyi Hatóságot (European Labour Authority ELA) európai uniós szervként 2019-ben azzal a céllal hozták létre, hogy támogassa az Európai Unióban a szabad munkaerő-vándorlást, különös tekintettel a munkavállalók jogaira, valamint a minél érthetőbb és hasznosabb informálásukra.
Június elején – már nem az első alkalommal – tartottak képzést Pozsonyban, az ELA székhelyén a tagállamok képviselői számára a közösségi médiában használt nyelvezetről, annak egyszerűsítéséről, valamint a másik országban munkát vállalók tájékoztatásáról, a különböző kommunikációs csatornák alkalmazásáról.
Ezen a kétnapos tréningen vett részt a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) humánerőforrás szekciójának képviseletében Hunyor Péter, a ViapanGroup kölcsönzési üzletágának vezetője. Az EU-s munkavállalói mobilitás kapcsán a képzés fókuszában a célcsoport számára használt nyelvezet egyszerűsítése és a megfelelő kommunikációs csatornák megválasztása volt.
„Munkánk során több olyan szervezettel, állami hatósággal vagyunk kapcsolatban, amelyek információjára szükséges alapoznunk sok esetben a munkavállalók tájékoztatását, amelynek a nyelvezete azonban sokszor száraz, jogi, ezért is volt rendkívül hasznos ez a képzés” – mondta Hunyor Péter, majd hozzátette, Magyarországról elsősorban munkáltatói érdekképviseletek, közöttük a VOSZ, míg a többi országból jellemzően állami hatóságok képviselői vettek részt a képzésen.
Érthető foglalkoztatási információk iskolázottságtól, kortól függetlenül
A szabad munkaerő-áramlás európai uniós alapjog, azonban tagállami felelősség, hogy adott ország hatósága megfelelő tájékoztatást adjon a szabályokról, feltételekről, munkavállalói jogokról. Az elengedhetetlen információkat a mai időkben egyre többen a közösségi médiából szerzik meg. A képzés során, melynek trénere egy, az ELA által felkért horvát közösségi média szakértő volt, a résztvevők megtanulhatták a legfrissebb képi, hangalapú és videós technikákat, amelyeket a közösségi médiában használnak a témagazdák.
„Megnéztük több példán keresztül, milyen információs igényei lehetnek egy olyan munkavállalónak, aki másik, akár EU-n kívüli országban vállal munkát, valamint hogyan tudunk hatékonyabban kommunikálni feléjük, legyen szó Facebookról, Instagramról, TikTokról vagy éppen a Whatsappról” – magyarázta Hunyor Péter.
A szakember azt is elmondta, hogy a rendkívül gyakorlatias képzésen beszéltek még a közösségi média szabályairól, a mesterséges intelligencia lehetőségeiről és korlátairól, valamint a tartalomgyártás elérhető és hatékonyan alkalmazható eszközeiről is.