A VOSZPort, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) vállalkozástámogató alkalmazása hatékony segítséget nyújt a cégeknek ezen feladatok megoldásában. Szolgáltatásai úgy lettek kialakítva, hogy végigkísérjék a vállalkozásokat a fejlődés minden állomásán, legyen szó akár adminisztratív feladatokról, pénzügyek kezeléséről vagy éppen a piaci jelenlét erősítéséről.
A vállalkozás indítása – az alapok lefektetése
Egy vállalkozás életében talán az első lépések a legmeghatározóbbak: ezek fektetik le a hosszútávú siker alapjait. Ehhez elengedhetetlen néhány kulcsfontosságú feladat teljesítése, mint például:
- Üzleti terv készítése, piackutatás, célpiac meghatározása;
- Jogi forma kiválasztása, cégalapítás, engedélyek beszerzése;
- Induló finanszírozás, tőkebevonás (saját forrás, családi-baráti kölcsön, pályázatok);
- Telephely, eszközök, beszállítók kiválasztása;
- Kezdő csapat toborzása, felépítése;
- Arculat, brand kialakítása, első marketinganyagok.
A VOSZPort már a kezdeti fázisban is támogatást nyújt a vállalkozóknak. A KKV Minősítő funkcióval például egy kattintással megállapítható a cég besorolása, ami kulcsfontosságú információ a pályázatok és támogatások igénybevételénél. Emellett a Finanszírozási lehetőségek szolgáltatás segít megtalálni a növekedéshez szükséges tőkét.
Piaci bevezetés és az első növekedési fázis
Az indulás után a következő lépés a piacon való bizonyítás: el kell jutni a potenciális vevőkhöz és ki kell építeni a működési folyamatokat. Ebben a szakaszban olyan területek kerülnek fókuszba, mint:
- Értékesítés beindítása, első ügyfelek megszerzése;
- Ügyfélkapcsolatok ápolása, visszajelzések gyűjtése, termékfejlesztés;
- Működési folyamatok kialakítása, finomhangolása (gyártás, logisztika, adminisztráció);
- Csapatbővítés, munkaerő-menedzsment feladatok (felvétel, bérezés, HR adminisztráció);
- Forgóeszköz-finanszírozási igény megjelenése, további tőkebevonás;
- Online jelenlét és értékesítési csatornák kiépítése.
A VOSZPort számos szolgáltatása nyújt segítséget ezekhez a feladatokhoz. A Számlázó program például nemcsak az adminisztratív terheket csökkenti, de naprakész képet ad a pénzügyi folyamatokról és a forgalomról is. Az ügyfélkapcsolatok menedzsmentjét támogatja a CRM rendszer és az Időpontfoglaló, míg a Digitális Piactér használatával új értékesítési lehetőségek nyílnak meg a cég előtt.
Intenzív növekedés és szervezetfejlesztés időszaka
Amint sikerül megvetni a lábunkat a piacon, a vállalkozás fejlődése általában felgyorsul. Ilyenkor új kapacitásokat és struktúrákat kell kiépíteni a növekvő kereslet kielégítéséhez és a hosszútávú versenyképesség fenntartásához.
Ennek kulcsterületei a következők:
- Értékesítési csatornák bővítése, új piacok meghódítása;
- Nagyobb volumenű termelés/szolgáltatás, szállítóilánc menedzsment;
- Erőteljes marketingtevékenység, brand építés, piaci pozicionálás;
- Jelentős létszámnövekedés, HR rendszerek fejlesztése, szervezeti kultúra formálása;
- Vezetőképzés, középvezetői szint kialakítása, hatáskörök delegálása;
- Felvásárlások, összeolvadások lehetősége;
- Finanszírozás növekvő szerepe (bankhitel, kockázati tőke), stratégiai tervezés.
Az erőteljes növekedés új kihívásokat hoz magával, melyek megoldásában ismét számíthatunk a VOSZPort támogatására. A Tudástárban fellelhető szakértői anyagok segítik a vállalkozói ismeretek bővítését, a Céginformációval pedig alaposan átvilágíthatjuk üzleti partnereinket, biztosítva az információk alapján történő megalapozott döntéshozatalt.
Érettség és hatékonyságnövelés korszaka
Amikor a vállalkozás eléri a stabilitást, még korántsem dőlhetünk hátra: folyamatosan dolgozni kell a versenyképesség megőrzésén és a további növekedés lehetőségén.
A fő feladatok ebben a szakaszban:
- Piaci jelenlét stabilizálása, versenyképesség megőrzése;
- Hatékonyságnövelés, költségoptimalizáció, működési folyamatok standardizálása;
- Szervezeti megújulás, change management folyamatok;
- Felhalmozott tudás menedzsmentje és megosztása, belső képzések;
- Utódlástervezés, generációváltás, cégeladás lehetősége;
- Társadalmi felelősségvállalási programok, munkahelyi jóllét erősítése;
- Új növekedési lehetőségek keresése (új termékek, piacok, felvásárlások).
Az érett vállalkozások számára előtérbe kerülnek az optimalizációs feladatok, melyekhez a VOSZPort szintén kínál megoldásokat. Az E-szerződés szolgáltatással például költséghatékonyan kezelhetők a szerződések, míg a Munkaidő nyilvántartás a HR folyamatok átláthatóságát biztosítja, hozzájárulva a szervezet gördülékeny működéséhez.
Bár a növekedési fázisok közti átmenet sosem éles, tudatos tervezéssel és a megfelelő eszközök használatával gördülékenyebbé tehetjük ezeket a váltásokat. Minél gyorsabban reagálunk az adott életszakasz kihívásaira, annál biztosabban indulhatunk a következő fázis felé, megalapozva vállalkozásunk hosszútávú sikerét.
Amennyiben Ön is szeretné felvértezni cégét a növekedéshez nélkülözhetetlen korszerű eszközökkel, látogasson el a VOSZPort oldalára, és regisztráljon még ma!
Fedezze fel ingyenes alapszolgáltatásainkat, hogy megtalálhassa a vállalkozása aktuális életszakaszához legjobban illeszkedő digitális megoldásokat, amelyek valódi hozzáadott értéket teremtenek a mindennapi működésben.