A Deloitte 224 informatikai vezetői pozíciót betöltő felsővezetőt kérdezett meg különböző iparágakban a minőségbiztosítás megközelítéséről. A válaszadók mindegyike felsővezetői pozíciót töltött be: 43 százalék IT felsővezetői, 26 százalék C-suite, 24 százalék szenior igazgató vagy igazgató, 8 százalék pedig alelnöki pozícióban van.
A válaszadók legalább 500 millió dolláros éves bevétellel rendelkező szervezeteket képviseltek: 42 százalékuk 500 millió dollártól 4,9 milliárd dollárig terjedő éves bevétellel rendelkező szervezetekből, 58 százalék-uk pedig 5 milliárd dollárnál nagyobb éves bevétellel rendelkező szervezetekből.
A teljes alkalmazás tesztelési kiadásokat befolyásoló tényezők közül a válaszadók az új technológiákat (60 százalék), a tesztelési környezet kihívásainak fokozódását (58 százalék), valamint a hardver- és eszközigényeket (41 százalék) jelölték meg első háromként. Komoly befolyásoló tényezőként jelentkezik még a tesztelés hatékonyságának hiánya és a kézi tesztelés túlzott előtérbe helyezése is – mindkettőt a vezetők 38 százaléka jelölte meg.
A tesztelési környezet kihívásait részletesebben vizsgálva a válaszadók elmondták, hogy a korlátozott automatizálás (56 százalék), az egymással versengő prioritások és folyamatok (51 százalék) és a tesztelési folyamatok érettsége (50 százalék) okoz leggyakrabban fejtörést. Komoly kihívást jelentenek még a vezetők szerint az erőforrás-készlet (41 százalék), a költségek (37 százalék) és az időbeli korlátok (36 százalék) is. Nem ekkora súlyban, de a folyamatokban betöltött szerepe miatt így is igen magas, 19 százalékos arányban szerepelt még a kihívásoknál a felelősségvállalás hiánya is.
„Egyértelműen az a kép bontakozik ki, hogy a gazdasági és piaci környezet által indukált, gyors válaszokat kikövetelő környezetben a vezetők szeretnének egy lépést hátralépni, újragondolni és ésszerűsíteni a tesztelési gyakorlatukat annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhassák ki a gyorsan megjelenő szoftverfejlesztési lehetőségekből és legújabb beruházásaikból. Ezt úgy lehet elérni, hogy az egyes főbb területeken belül megvizsgáljuk, mely tényezők hatnak leginkább a minőségbiztosításra és a kockázatkezelésre” – mondta Szász Beáta, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának szenior tanácsadója.
Forrás: Deloitte