Kereskedelmi Tagozat
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségén belül a Kereskedelmi Tagozat az egyik legnagyobb nemzetgazdasági ágazatot lefedő szellemi munkacsoportnak tekinthető, amelyet visszaigazol annak strukturális felépítése is. Tagozatunkban – három, egymástól jól elkülönülő, ugyanakkor egymásra jelentős addicionális hatást gyakorló szekció található:
- Kereskedelmi és Szolgáltató szekció, elnök: Krisán László;
- Idegenforgalmi, Szálláshelyszolgáltatók és Vendéglátóipari szekció, elnök: Duska Sándor,
- Ingatlanforgalmazási és Hasznosítási szekció, elnök: Dr. Sztranyák József.
Azon túlmenően, hogy a belkereskedelmen keresztül olyan ágazatot képviselünk, amely az elmúlt közel egy évtizedben (2013-tól egészen a koronavírus megjelenéséig) évente rendre 5–6 százalékkal növekedett és a magyar GDP egyik legstabilabb, valamint legjelentősebb pillérének tekinthető, addig az Idegenforgalmi, Szálláshelyszolgáltatók és Vendéglátóipari szekció keretében a turizmusnak mint a 21. század egyik legdinamikusabban növekvő gazdasági ágazatának trendjei és kihívásainak lehetséges megoldásai kerülnek érvényesítésre. Az Ingatlanforgalmazási és Hasznosítási szekció keretében pedig a jövőnket leginkább formáló zöld gazdasági és társadalmi dimenzióváltás kérdéseire igyekszünk lehetséges cselekvési terveket kidolgozni.
Tagozatunk alapvető célja, hogy a jövőben is képes legyen az érintett szereplők – vállalkozások, munkavállalók, állam és finanszírozók – között egy erős szövetség, együttműködés kialakítására és megszilárdítására, amely
– a jövőbe tekintést lehetővé tevő eseményekkel,
– hatékony lobbizással,
– átfogó konzultációval és tanácsokkal, valamint
– innovatív hálózati lehetőségekkel támogatja tagjait.
Szekcióként célunk, hogy pozitív és domináns változást hozzunk a Tagozatunk által érintett ágazatok érintettjei számára, azáltal, hogy megismertetjük tagjainkkal a jövő digitális, intelligens, adatvezérelt kereskedelmi trendjeit, a zöld gazdasági modell és a fenntarthatóság nyújtotta lehetőségeket, mindezt holisztikus megközelítésben. Kiemelt prioritásként kezeljük az élményalapú edukáció révén azt is, hogy segítsük tagjainkat abban, hogy ezeket a trendeket hatékonyan elsajátíthassák és képesek legyenek azokat sajátjuknak érezni.
Célunk továbbá, hogy a ma kereskedője az általunk nyújtott „edukációs gyorsítósáv” által, azaz a tudatos és lépcsőzetes fejlődéssel a jövő kereskedőjévé váljon. Ehhez elengedhetetlen, hogy a kereskedők körében elérjük a digitális gátak lebontását és ezáltal megteremtsük az ágazatban a digitális szemléletmódváltást.
Bízom abban, hogy Önökkel közösen a Kereskedelmi Tagozat a hazai kereskedelem alakításának, versenyképességének javításának egyik legmeghatározóbb aktora lesz.
Krisán László
elnök