A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított elismerés fővédnöke Nagy István agrárminiszter. A díjat a miniszter úr képviseletében Nobilis Márton Pál államtitkár adta át a hazai FMCG szektor legnagyobb rendezvényén, a Business Days konferencián. Idén először kiosztották a Magyar Termékekért Vásárlói Nívódíjat is, amelyet a vevői visszajelzések alapján a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. érdemelt ki.
Jelen gazdasági körülmények között továbbra is a kereskedelmi láncok segíthetik a legaktívabban a hazai termékek piacra jutását, valamint a Magyar Termék védjegyes áruk promócióját, értékesítését. Utóbbival kapcsolatos tevékenységeik elismerésére hozta létre 2018-ban a Trade magazin a Magyar Termék Nonprofit Kft-vel közösen a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat.
Pontozásos rendszer alapján döntöttek a védjegyhasználók
A kitüntetés valójában a védjegyhasználók „véleménynyilvánítása”, hiszen a saját tapasztalataik alapján, objektív kritériumokat pontozva alkotnak véleményt a láncokról. Az ő szavazataikat egészítik ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai grémium voksai.
Az értékeléseknél az egyes üzletlánc szakmai bemutatkozója mellett a következő fontos szempontokat vették figyelembe. Mekkora volt a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban? Mennyire voltak elégedettek a hálózatban a védjegyhasználók a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel? Mennyire voltak sikeresek a védjegyes termékek számára összeállított promóciók?
Először fordult elő a 6 év során, hogy ugyanaz az üzletlánc kapja a Nívódíjat. Az elismerést Vincze Géza, a PENNY beszerzési igazgatója vette. A verseny ezüstérmese a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. lett, a bronzérmet pedig az AUCHAN Magyarország Kft. érdemelte ki. A szakmai különdíjat a METRO Kereskedelmi Kft-nek nyújtották át. A díjazást koordináló munkabizottság utóbbit azért ítélte oda a nyertesnek, mert 2022-ben a kommunikációs felületeit széles körben bevonva, intenzív támogatást biztosított a védjegyes termékek népszerűsítésére.
A vásárlók véleménye alapján a SPAR nyerte a Vásárló Nívódíjat
Mivel a vásárlói visszajelzések is rendkívül fontosak, ezért a Magyar Termék hűségoldalon (www.magyaranyero.hu) egy minikutatásban a vásárlók véleményét is megkérdezték. Ennek keretében 7000 fő adta meg válaszát a Magyar Termék védjegyes termékek vásárlási szokásairól. A válaszadók közel negyede a SPAR üzletláncot jelölte meg, ahol a legkönnyebben megtalálja kedvenc Magyar Termék védjegyes termékeit, így a Kereskedelmi Nívódíj történetében először a SPAR nyerte el a Vásárlói Nívódíjat, amelyet Heiszler Gabriella elnök-ügyvezető igazgató vett át.
A felmérésből kiderült, hogy a legtöbben (70 százalék) az ALDI, a LIDL, a PENNY, a SPAR, illetve a TESCO alkotta „ötösfogatban” vásárolnak. Többségük figyeli a Magyar Termék promóciókat az áruházláncokban és a megkérdezettek több mint fele (55 százalék) szívesen részt venne több ilyen nyereményjátékban.
Már 240 hazai vállalat mintegy 5500 terméke viseli az Magyar Termék védjegyeket
Az elismeréseket a szakma legnagyobb rendezvényén, a Trade magazin által szervezett Business Days konferencián adták át a vállalatok képviselőinek.
„Az idei Business Days fő üzenetrendszere nem véletlenül idézte meg az összefogás, valamint az időjárásnak kitett, szeszélyes vizeken való hajózás kihívásait. Roppant találó képek ezek, hiszen gazdaságunkat, azon belül pedig az FMCG-szektort is évek óta folyton kihívásokat előidéző körülmények jellemzik. Olyanok, amelyek közepette bizony határozottan és magabiztosan, együtt és összefogással kell kormányoznunk képzeletbeli hajónkat” – mondta a díjátadón Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A szakember azt is kiemelte, hogy a Magyar Termék védjegy alkotta közösség védjegyeinek valamelyikét már közel 240 hazai vállalat mintegy 5500 terméken használja. A szervezet célja továbbra is változatlan: felhívni a figyelmet a magyar termékekre. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze továbbra is a közösségi marketing, amely során életre hívott kampányok még sikeresebbé tehetik a védjegyhasználókat.
„Egyik ilyen kiemelkedő projektünk az immár harmadik éve megszervezett Hazai Termékek Hónapja kampány, amely most augusztusban is kimagasló eredményeket ért el. A hazaiban több van szlogennel futó akciónk egyedülálló módon egyszerre 15 hazai üzletlánc online és közösségi média felületein, az üzlettérben és áruházi újságjaiban is megjelent” – tette hozzá Benedek Eszter.