Krisán László, a szekció tevékenységéről tartott beszámolójában hangsúlyozta, a szekció tevékenységében a mentés volt a legfontosabb feladat az elmúlt évben, a pandémia egyik napról a másikra tette tönkre mind a szálláshelyeket, mind a vendéglátóipari területeket és az idegenforgalmat. Az idegenforgalmi szektornak és a szekciónak a legrosszabb éve volt a tavalyi, ebben a pandémiás helyzetben kiéleződött a szektor, a szekció sérülékenysége. A válság utánra készülve egy új elnökkel - aki a VOSZ részéről minden támogatást megkap, hogy sikeresen tudjon dolgozni - mindenféleképpen komoly eredményeket lehet elérni.
A VOSZ részéről folyamatos segítséget kapott a szektor, mivel a VOSZ kiemelt szereplője az ún. ’felsővezetői tanács’ intézménynek, ahol rendszeresen üléseznek a kormányzati képviselők (ITM, PM, Miniszterelnökség) a társadalmi szervezetekkel (MKIK, VOSZ, MGYOSZ, DUIHK, AmCham). Az üléseken az aktuális helyzetértékelés mellett azokat a pontokat is kiemelték a résztvevők, amelyek a vállalkozások számára fontosak. Továbbá a VOSZ részvételével indult két munkacsoport a Kamarában, amely a pandémiás helyzetben való reagálásnál vállalkozói inputokat gyűjtött be. Ezekre alapozva össze lehetett állítani előterjesztéseket, javaslatokat tenni a kormányzat, az operatív törzs és a gazdasági operatív törzs számára, hogy azok alapján hozhassanak döntést a kormányzati döntéshozók.
E tekintetben már a múlt év márciusában is indult önállóan egy turisztikai munkacsoport, melyben szintén részt vett a VOSZ, hiszen a legfontosabbnak tekintette azt, hogy a vállalkozások túléljék ezt a pandémia miatti válságot, amelyben megállt a teljes szektor. Erre jó megoldás nemigen van, annak ellenére, hogy a szálláshely és vendéglátás tekintetében volt egy tavaly nyári felpattanás, amely csak részben tudta kompenzálni az addig kieső forgalmat. Aztán jött a következő két hullám, amely egybeért, és mostanáig teljes mértékben leblokkolta a szektort. A korlátozások részbeni feloldása után erős három hónap várható, most kell a szektornak leginkább támogatást nyújtani.
A VOSZ az elmúlt egy évben főként lobbitevékenységet végzett, hogyan lehetne a szektort és dolgozóit megmenteni. Több területen is tevékenykedett, egyrészt a Kurzarbeit program létrehozásával, illetve a VOSZ saját leányvállalatát a KAVOSZ Zrt-t kérte fel arra, hogy a szektor számára megoldásokat dolgozzon ki. Szeptemberre a KAVOSZ Zrt. a kormány támogatásával sikeresen létrehozta a Széchenyi Turisztikai Kártyát, 0%-os kamat, 0%-os költség és 0%-os díj mellett azoknak a turisztikai vállalkozóknak, akik érintettek a pandémiában. Krisán László tájékoztatása szerint a számok nagyon szépen alakulnak, több mint 50 milliárd forint került igénylésre, és körülbelül a fele lett leszerződve.
A turizmus problémáit ketté kell választani Budapestre és vidékre, hiszen a vidéki szálláshelyek már elindultak, a budapestiek viszont nem fognak még egy ideig beindulni a külföldi turisták hiányában. A vendéglátás kicsit homogénebb ennél, a vidéki vendéglátás, kiemelten a Balaton és vizeink környéke, valamint Budapest is nagyon lendületesen indult a karantén részleges feloldását követően. Jelentős ugrás következett be az alapanyagárakban, a munkaerő és rezsiköltségek tekintetében, amely már megjelent az árakban is, láthatóan egy 20-30%-os árnövekedés van a teljes vendéglátás-szálláshely területen, ami az elnök véleménye szerint tovább fog emelkedni.
A levezető elnök által megtartott beszámoló elfogadását követően a szekció elnökévé választotta Duska Sándort, egyhangúlag szavazva bizalmat az új elnöknek. Duska Sándor megválasztását a Kereskedelmi Tagozat elnöke is támogatta, véleménye szerint az új elnök képes megreformálni a szekciót, tudja biztosítani a kohéziót azokkal a szakmai cégekkel, szakmai szervezetekkel, amelyekkel közösen fel tudnak lépni a különböző problémák kezelésében, érdekérvényesítő, és érdekvédelmi tevékenységet tudnak végezni. Az új elnök jeles képviselője a szektornak, vendéglátásból indult el, ez az egyik fő területe. Több évtizedes üzletemberi tapasztalatával, meghatározó vállalkozóként garanciát jelent ahhoz, hogy a VOSZ-on belül az Idegenforgalmi, Szálláshelyszolgáltatók és Vendéglátóipari szekció is mértékadó munkaadói érdekképviseletként működjön Magyarországon.
A frissen választott elnök, Duska Sándor megköszönte a felé megnyilvánuló bizalmat, és elmondta, az 1980-as évektől foglalkozik vendéglátással, főként Budapesten. Több területen megmérettette magát, mint például étteremüzemeltetés, üzlethálózat, franchise cég létrehozása, fesztivál szervezés (Tigris Étterem, DiVino üzletlánc tulajdonosa). Első kézből ismeri azokat a problémákat, melyek a vendéglátó szektort jelen pillanatban sújtják, ezért hatékonyabban és céltudatosabban tud a problémák megoldásában segíteni, részt venni, javaslatokat tenni arra, hogy a jövőben még erősebben tudjon a VOSZ-nak ezen szekciója működni.