Az időszakos leállásra több, az új típusú agrár- és vidékfejlesztési támogatási rendszer működtetését és a támogatások kifizetését támogató informatikai fejlesztés élesítése miatt kerül sor. Fenti időszakban nem lesznek elérhetők a Nébih által üzemeltetett ügyfél felületek, valamint a kapcsolódó szolgáltatások.
A 2023-tól induló új típusú agrár- és vidékfejlesztési támogatási rendszer működtetése és a támogatások kifizetésének elősegítése érdekében a Nébih is számos informatikai fejlesztést végzett. Ezek élesítéséhez a Nébih szakrendszereinek időszakos leállítása szükséges, amelyre – a zökkenőmentes átállás érdekében – a kormányzati igazgatási szünet idején kerül sor.
A Nébih felhívja a figyelmet arra, hogy az „elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól” 2015. évi CCXXII. törvény a 9.§ (4) bekezdés a) pontja értelmében nem alkalmazható az ügyféllel szemben hátrányos jogkövetkezmény.
Továbbá ugyanezen törvény 27. § (3) bekezdése szerint az „elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség”.
Forrás: Nébih