Már-már lehetetlen fizetett hirdetések nélkül követői bázist építeni a Facebookon, de annak sincs egyszerű dolga, aki organikus módon szeretne a posztjainak sok tízezres elérést az egyik legkedveltebb közösségi oldalon.
Berta Gergő, a több mint 35 ezer sikeres kampányt magának tudó Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa azt javasolja a cégeknek, hogy aki csak teheti, videókkal próbálkozzon, a Facebook algoritmusa ugyanis ezeket a tartalmakat jobban támogatja a fotóknál és a szövegeknél.
„Videók esetében mindig 1-2 perces felvételekben gondolkodjunk, ha a téma engedi, ezt követően ugyanis láthatóan bezuhan az úgynevezett online figyelem. Fontos még, hogy minden esetben feliratozzuk is a videókat, mert Magyarországon 85 százalékban hang nélkül nézik azokat a felhasználók. Emellett célszerű nagy hangsúlyt fektetni arra is, hogy hol készül a felvétel, és milyen minőségben, egy silányan megvágott videón ugyanis a többség azonnal átgörget” – mutatott rá a szakember.
Ha mindenképpen képekkel szeretnénk újat mutatni a követőinknek, akkor minél élethűbb, embereket ábrázoló fotókat alkalmazzunk! Jó, ha ezek tartalmaznak valamilyen grafikai elemet is, amelyek felkeltik a userek figyelmét, valamint ha színvilágban illeszkednek a márka színeihez, amivel a brandépítést segíthetjük elő.
Ha az organikus bejegyzésekkel nem sikerült átütő eredményt elérni, nem kell elkeseredni, ugyanis a fizetett hirdetéseknek nagyobb teret ad a Facebook, és egy jól beállított kampánnyal szép számokat lehet elérni, ráadásul célzottan, a releváns közönséghez lehet eljuttatni a tartalmakat.
Statisztikáik alapján akár tízszer jobb lehet egy adott cég kampánya, ha nem egy egyszerű, hanem professzionálisan beállított hirdetéssel dolgozik. A reklámok sikerességét ugyanis nemcsak maga a tartalom határozza meg, hanem az is, hogy milyen a célzás, hova tereljük az embereket, mi a sales stratégia, mennyit költünk, mennyire jó az ár-érték ajánlat, és hogy mi a hirdetett termék vagy szolgáltatás.
„A Facebooknak is célja, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Ennek 2023-ban az egyik mérföldköve, hogy dedikált ügynökségek olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, amelyeket a Facebook csak hónapokkal később enged ki a piacra. Ebből viszont a dedikált ügynökségek partnerei már a tesztidőszakban profitálhatnak, ráadásul a vásárlók is elégedettebb lesznek, hiszen jobb minőségű és relevánsabb hirdetésekkel találkoznak” – magyarázta Berta Gergő.
A Facebook és a dedikált ügynökségek közötti együttműködés kulisszatitkaként említette, hogy a fióktiltások esetén például az érintett ügyfeleknek nem kell többé az ügyfélszolgálathoz fordulniuk, az ilyen ügynökségeknek ugyanis magas szintű hozzáférése van a Facebook belső rendszeréhez, ezáltal könnyebben tudnak problémákat orvosolni és nem kell annyi kört futni a robotok által adott válaszokkal.