A cégeknek minden évben össze kell állítaniuk transzferár-nyilvántartásukat, amit a vállalatcsoporton belüli ügyletek ellenőrzésére és monitorozására vezetett be a jogalkotó. Ez a dokumentációs kötelezettség jelentős teherként nehezedik az adózók vállára, ugyanis a végső anyag akár több száz oldalas is lehet. Ezt a folyamatot automatizálja aTruTax és a Céginformáció.hu által közösen megalkotott szoftver, jelentős mennyiségű időt és erőforrást megspórolva a szolgáltatást igénybe vevő vállalatok számára.
A jogszabályoknak megfelelően elkészített transzferár-nyilvántartás világosan megmutatja, hogy az egyes cégek a vállalatcsoporton belül hol teremtenek értéket, és a kapcsolódó ügyletek melyik ország számára jelentenek adóbevételt. Ezt az anyacég minden leányvállalatának külön kell vezetnie, és a saját országának adóhatósága ellenőrizheti.
A dokumentáció elkészítését házon belül, saját erőforrásból is el lehet készíteni, ez azonban a folyamatosan változó nemzetközi és hazai jogi környezetben igencsak időigényes, bonyolult és megterhelő tud lenni – nem is beszélve a hibázás, tévedés lehetőségéről.
A szoftver felhasználóbarát felülete, a kérdőív formátumra hasonlító struktúrája és a 0-24 órás elérhetősége lehetővé teszi, hogy adótanácsadó bevonása nélkül, gyorsan elkészüljön a kívánt dokumentáció. Ezeken kívül tartalmaz minden olyan céges adatbázist, szabályzatot és iránymutatást, melyeket a magyar adózási szabályok és az adóellenőrzési gyakorlatok megkövetelnek.
„A digitalizáció lassan az élet összes területére elér, így az adószakmának is tartania kell a lépést. A hatékony adatkezelést, illetve az idő- és költségoptimalizálást fókuszba helyezve alkottuk meg a szoftvert. Ez olyan erőforrásokat spórol meg a felhasználóknak, amelyet bármilyen más fejlesztésbe, projektbe be tudnak fektetni” – mondja Kiss Péter adószakértő, a TruTax Kft. ügyvezetője.