„Az iSolutions által fejlesztett IS akadémia egy Magyarországon egyedülálló e-learning platform, amely kifejezetten a Google Workspace üzleti felhasználására épül, és segít a cégeknek abban, hogy munkatársaik megismerjék és kihasználják a felhőben rejlő lehetőségeket. Elkötelezett Google Cloud partnerként az a célunk, hogy hazánkban is egyre több vállalkozás tegyen szert extra üzleti előnyre a Workspace hatékony használatával” – nyilatkozta Kosztolánczy Balázs a felhőmegoldásokkal foglalkozó iSolutions Zrt. üzletfejlesztési igazgatója.
A digitális készségek fejlesztése a legjobb befektetés a vállalatok számára
2025-ben már nem kérdés, hogy a fejlett digitális kompetenciával rendelkező munkatársak jelentős versenyelőnyt biztosítanak a cégek számára. Egy jól képzett csapat akár 30-40 százalékkal hatékonyabban dolgozhat, ami közvetlen hatással van a vállalat eredményességére. A jelenlegi gazdasági környezetben a digitális készségek fejlesztése az egyik legköltséghatékonyabb befektetés, hiszen viszonylag alacsony ráfordítással érhető el hosszú távú teljesítménynövekedés anélkül, hogy új eszközökre vagy munkaerőbővítésre lenne szükség. Az e-learning bevezetése a vállalatok számára rugalmas megoldást jelent a munkatársak folyamatos fejlesztésére. Az online képzések lehetővé teszik, hogy a dolgozók saját tempójukban tanuljanak, minimalizálva a munkaidő-kiesést. Emellett az e-learning segíti az új belépők gyorsabb integrációját, csökkenti a betanítási időt, és egységes színvonalú oktatást biztosít a teljes szervezet számára.
„A legtöbb irodai dolgozó napi szinten használja a privát G-mailt, és a többség úgy gondolja, jól ismeri a rendszert, pedig a Google Workspace jóval összetettebb és többet tud. A képzések során a felhasználók számára is rendre kiderül, mennyi olyan funkció van, ami megkönnyíti a munkájukat, és eddig nem is ismerték. Ezért fektetünk kiemelt hangsúlyt a célzott, üzleti fókuszú oktatásra” – fejtette ki Kosztolánczy Balázs.
A vállalati kultúra meghatározó szerepet játszik a digitális fejlesztések bevezetésében
Egy jó rendszergazda szolgáltató feladata, hogy olyan megoldásokat kínáljon, amelyek valóban megfelelnek a cég egyedi igényeinek és kultúrájának. Az onboarding folyamatok gyakran elakadnak, amikor olyan technológiai megoldásokat próbálnak bevezetni, amelyek nem illeszkednek a vállalat működéséhez. Ennek leggyakrabban az az oka, hogy a munkatársak nehezen fogadják el az új megoldásokat, ha az nem kényelmes számukra. A jó IT szolgáltató tehát nem csupán az üzleti célokat és a vállalati struktúrát tartja szem előtt, hanem mélyebben is megismeri a cég napi működését és a munkatársak feladatköreit. Ennek köszönhetően olyan személyre szabott, könnyen integrálható megoldásokat kínál, amelyek hosszú távon valódi hasznot hoznak a cégnek.
„Az IS Akadémia e-learning platform egy közel másfél éven át tartó fejlesztés eredménye, amit a hosszú évek során több mint 100 ügyfélnél végzett onboarding tapasztalataink mentén raktunk össze. A képzés egyik legnagyobb előnye, hogy a keretrendszere lehetővé teszi, hogy a vállalat igényeihez igazított tananyagokat kínáljon, így összhangban van a cég által használt rendszerrel. Ha új megoldást vezetnek be a cégnél, akkor a képzéshez további modulok vagy akár egyedi onboarding anyagok is könnyedén hozzáadhatók” – magyarázta Tarnavölgyi Gábor az iSolutions onboarding szakértője, az IS akadémia vezető-fejlesztője.
Fel kell készíteni a munkatársakat a mesterséges intelligencia használatára
Az MI ma már a sci-fi világából a mindennapi üzleti életbe lépett, de nagyon fontos, hogy a cégek megfelelő módon alkalmazzák. Manapság szinte minden irodai dolgozó találkozik valamilyen formában az MI-vel, de meglepően kevesen tudják kihasználni annak valódi potenciálját. A szakértő szerint bár egyre több online kurzus érhető el az MI alapjainak elsajátítására, csak kevés olyan képzés létezik, amely az üzleti problémákra összpontosít. A választás nehézségeit tovább súlyosbítja, hogy a cégek számára nagy kihívást jelent a több ezer mesterséges intelligencia szoftver közül megtalálni a számukra legmegfelelőbbet.
„Jó hír a Google Workspace-t használó vállalatoknak, hogy március óta a magyar nyelvű Google Gemini automatikusan beépült a Workspace szolgáltatásába, így az alapértelmezett módon elérhető a céges felhőben. Azonban az MI hatékony bevezetése a cégeknél az összetett funkciók miatt minden esetben egyedi megoldást igényel. Az IS Akadémia következő kurzusa a terveink szerint a Google Gemini üzleti használatát fogja részletesen bemutatni, így segítve a magyar vállalkozások munkáját” – árulta el Kosztolánczy Balázs.
A digitális kompetenciák fejlesztése a rendszergazda és a vállalat közös érdeke
A jó IT szolgáltató felismeri, hogy az ő érdeke is, hogy a felhasználók digitális kompetenciái fejlődjenek, mivel ez csökkenti a rendszerkarbantartó és helpdesk feladatokat. Ha a munkavállalók magabiztosabban használják az IT rendszereket, kevesebb segítségre van szükségük, és nyitottabbak lesznek az új technológiai megoldásokra is. Ezáltal könnyebb lesz új eszközöket és rendszereket bevezetni a vállalatnál.
„Néhány rendszergazda szándékosan nem osztja meg a tudását, mert úgy gondolja, ezzel biztosítja, hogy szükség van a munkájára. Mi más szemléletet vallunk, azt szeretnénk, hogy ügyfeleink minél felkészültebbek legyenek, hiszen csak így érhető el a zökkenőmentes együttműködés, a közös fejlődés és siker” – mondta Kosztolánczy Balázs.
(A mesterséges intelligenciára fókuszált a III. VOSZFESZT a Pécsi Tudományegyetemen, az erről szóló írást ITT találja.)