Februárban indította el a Publicis Groupe a Working with Cancer programot, az első, iparágakon átívelő koalíciót a rák és tartós krónikus betegségek munkahelyi megbélyegzésének felszámolására és a rákkal küzdő munkavállalók anyagi biztonságának és azon túlmutató támogatásának biztosítására. A program új fejezetét az Edelman, az IPG, az Omnicom, a Publicis és a WPP vezető kreatív szakemberei közösen hirdették ki Cannes-ban.
A The Big C pályázat az iparág egyik legjelentősebb, akár 4 milliárd ember életére is hatást gyakorló felhívása: a jelentkezőktől egy olyan kultúrateremtő program, élmény és kampány létrehozását várják, amely képes megszüntetni a munkahelyi rákos megbetegedésekkel kapcsolatos megbélyegzést és bizonytalanságot.
A felhívás teljesen nyitott és egyének, csapatok, ügynökségek jelentkezését is várják. A győztes kampány a 2024-es rákellenes világnapon indul egy 100 millió dollárral támogatott globális multimédiás kampány keretében.
A pályázatok elbírálása a Cannes Lion verseny világszínvonalú zsűrizési rendszerével történik, a zsűriben a pályázatot kihirdető öt holdingvállalat kreatív és stratégiai vezetői vesznek részt, többek között: Susan Credle (global chair & global chief creative officer, FCB), Chaka Sobhani (global CCO of Leo Burnett), Luiz Sanches (CCO of BBDO NA), Judy John (global CCO of Edelman) and Debbi Vandeven (global CCO of VMLY&R).
A pályázatokat szeptember 15-ig várják, a zsűrizést követően október végén hirdetik ki a nyertest. A győztesek a fesztiváltól egy delegált belépőt is kapnak a Cannes Lions 2024-re.
A Working with Cancer programról
A kezdeményezés ma már nagy nemzetközi vállalatok szövetségévé vált, több mint 600 vállalattal, amelyek 20 millió alkalmazottra vannak hatással, és akiket az a cél egyesít, hogy a rákbetegek számára nyitott, támogató és a gyógyulást elősegítő kultúrát teremtsenek. Olyan vezető cégek csatlakoztak már a programhoz, mint a Google, a Meta, a McDonald’s, a Microsoft, a Nestlé vagy az Unilever, de a versenytárs WPP, IPG és Omnicom is. Magyarországon a Publicis Groupe Hungary léptette életbe a programot, aminek keretében a cég minimum 1 évig garantálja a rákkal, vagy egyéb tartós krónikus betegséggel diagnosztizált munkavállalóinak állását és anyagi biztonságát.
A részletek és a nevezési felület a www.workingwithcancerpledge.com weboldalról érhető el.