Salgó-Agócs Andrea azt vallja, hogy álmodni csak nagyot érdemes. Nyilván ezek közé tartozik a vállalkozás célja: saját munkájukkal és termékeikkel hozzájárulni egy egészséges bolygó és egészséges jövő megteremtéséhez. Tervei között szerepel a könyvírás, valamint kezdő női vállalkozók szakmai támogatása. Ha érdekli, hogy Andrea mivel motiválja a kollégáit, a választ elolvashatja a 12 kérdés – 12 válasz sorozat 523. interjújában.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Többet is ki tudok emelni, és azt hiszem, ez így is van rendjén. Mindig szükség van újabb és újabb célok kijelölésére, hogy a csúcson túl ne lejtmenet legyen, hanem az újabb csúcs tervezése. Az is fantasztikus élmény volt, amikor a HVG.hu újságírójaként létrehozhattam a lap Vállalkozás rovatát, ahogy az is, amikor Magyarországon az elsők között alakíthattuk ki és építhettük fel az akkor még egyedülálló, előfizetéses rendszerre épülő, a szakmai legjobbjaival dolgozó adózási portált, az Adózónát, szintén a HVG keretein belül, aminek én voltam a főszerkesztője. És természetesen azt is csúcspontnak éreztem, amikor idén a kollégáimmal a Majomkenyér 10 éves évfordulóját ünnepeltük, és büszkén mondhattuk el, hogy felépítettünk egy olyan márkát, ami folyamatosan fejlődik, új irányokat jelöl ki, nagyon sok ember számára igazi támasz és egy jobb élet lehetőségét jelenti.
– Milyen távra tervez?
– Azt vallom, hogy csak nagyot van értelme álmodni, tehát ha innen nézzük, mindig hosszú távra tervezek. Ugyanakkor azt is gondolom, hogy a nagy és hosszútávú tervek megvalósítása mindig lépésről-lépésre történik – néha elképesztő gyorsaságra, máskor következetes szívósságra van szüksége ebben. A nagy álom és a lendületes lépések nincsenek egymás nélkül. Ennek a mentalitásnak gyakorlatilag szimbóluma az új termékkategóriánk, az upcycled kekszek kategóriája, amellyel a fenntarthatóságért és az élelmiszerpazarlás ellen dolgozunk. A cél hosszútávú: egy egészséges bolygó és egy egészséges jövő megteremtése, de ennek megvalósítás lépésekből áll, például egy ilyen innovatív termék fejlesztéséből, ami nem csak előállításában és alapanyagában fenntartható, de a csomagolásnál is karbonsemleges és vegyszermentes nyomtatást választottunk.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Szakmailag mindenképpen az, hogy a cégünk, a márkák, a bővülő üzletágaink – ami a gyártáson túl az edukációig felöleli a mentes-fenntartható étkezés területét – nemzetközi szinten is stabilan jelen legyen. A kolléganőmmel pedig egy könyvet is tervezünk régóta, ami rendhagyó módon és nagyon praktikusan közelítené meg a női vállalkozói lét tapasztalatit – a mi történetünkön, saját élményeinken keresztül.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Nem emelnék ki senkit, mert a tanulás és a fejlődés nagyon komplex dolog. Azon túl, hogy kitől kapunk jót vagy éppen rosszat, szerintem sokkal fontosabb a saját tanulásra való képességünk, a reziliencia képessége, ami integrálja ezeket a tapasztalatokat.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Fantasztikusan jó dolgot csinálunk! Olyat, ami emberek életét teszi könnyebbé, olyan terméket készítünk, amivel tulajdonképpen minőségi időt adunk a vásárlóinknak, hiszen biztonsággal fogyaszthatják, és mi elkészítjük helyettük. Az így felszabadult időt pedig a szeretteikre, a számunkra fontos emberekre és dolgokra fordíthatják.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Nehéz egyetlen szakmát választani. Szívesen lennék állatgondozó vagy akár zöldenergia-kutató is. Mindkettőre igaz, hogy a felelősség mellett nagyfokú szenvedély kell hozzá, és a nap végén szabadságot is ad.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Az emberi kapcsolatokban, a személyes beszélgetésekben és a kölcsönösségben hiszek. A legeredményesebbnek a szakmai networkinget lehetővé tévő eseményeket szeretem. Részben azért, mert tapasztalatcserére is tökéletesen alkalmasak, és azért is, mert nagyon sok tehetséges, lelkes, professzionális szakemberrel találkoztam, számos olyan üzleti lehetőség, kapcsolat és innovatív gondolat született így, ami azt hiszem az egyik legizgalmasabb dolog abban, ha egy céget épít az ember.
– Mire sajnálja az idejét?
– Olyan emberekre és beszélgetésekre, akik-amik nem konstruktívak.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Ha valaki kicsinyes vagy nem őszintén, nem egyenesen kommunikál.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– A három pici gyerekem és a cég mellett sajnos eddig kevés időm jutott erre, de szeretnék majd olyan női vállalkozókat támogatni, akik az útjuk elején vannak és rengeteg kérdés, bizonytalanság van bennük egy-egy komolyabb döntés előtt.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A gyerekeimre, utazásra, olyan egészséges alapanyagokra, amikből finom ételeket tudok készíteni.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Amikor a gyerekeimmel és férjemmel tudok úgy időt tölteni, hogy valóban csak egymásra koncentrálunk, játszunk, utazunk, pihenünk vagy éppen közösen főzünk.
(Fotók: Hercegfalvi Zoltán)