A mesterséges intelligencia segítségével személyre szabott tanulási élményeket lehet létrehozni, az alapkészségek biztosítása az írás-olvasási és digitális kompetenciákat teszi elérhetőbbé, míg a jövőorientált készségfejlesztés felkészíti a tanulókat a változó munkaerőpiac kihívásaira. Blogok, podcastok, online beszélgetések és átfogó szakmai anyagok révén az EPALE, a felnőttkori tanulás elektronikus európai platformja (Electronic Platform for Adult Learning in Europe) elősegíti az együttműködésen alapuló tanulási ökoszisztémát – olvasható az EPALE oldalán.
Mesterséges Intelligencia
A mesterséges intelligencia forradalmasítja a felnőttképzéshez való hozzáállásunkat, és minden eddiginél hozzáférhetőbbé és személyre szabottabbá teszi a tanulást. Ugyanakkor gondoskodnunk kell arról is, hogy a meglévő előítéletek megerősítése helyett inkább a befogadást segítse elő. A témával való foglalkozás során megvizsgáljuk, hogy hogyan biztosítható, hogy a mesterséges intelligencia által támogatott tanulás tiszteletben tartsa az emberi méltóságot, miközben elősegíti a befogadást.
► Tekintse meg a témához kapcsolódó tartalmakat!
Alapkészségek
Az írás-olvasás, számolási készségek és alapvető digitális ismeretek többek az egyszerű alapkompetenciáknál – ezek kulcsfontosságúak ahhoz, hogy mindenki kiaknázhassa a teljes potenciálját egy folyamatosan változó digitális korban. Ez a téma összhangban van az olyan kulcsfontosságú EU-s kezdeményezésekkel, mint az Egyéni Tanulási Számlák és a Készségfejlesztési utak, amelyek az alapkészségeket az egész életen át tartó tanulás alappilléreinek tekintik.
► Tekintse meg a témához kapcsolódó tartalmakat!
Jövőorientált készségek fejlesztése
Hogyan készítsük fel a tanulókat olyan munkákra, amelyek még nem is léteznek? Ez a téma az előremutató készség elemzéseket vizsgálja, ahol az adatok és az emberi potenciál találkozik a jövőre felkészült munkaerő fejlesztése érdekében. Ezzel a témával a rugalmas, adaptív tanulási rendszerek kiépítésének fontosságát hangsúlyozzuk, amelyek előre vetítik a jövőbeli igényeket.