Új szolgáltatással támogatja a vállalkozások digitális transzformációját a Vállalkozások és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) – hangzott el a Győrben megrendezett VOSZFESZT Vállalkozói Szabadegyetemen. A május végétől elérhető VOSZPort integrálni képes a piacon elérhető szoftvereket és tartalmakat, főbb vezetői döntéshozatali információkat, valamint digitális szolgáltatásokat is biztosít a felhasználóknak.
Új gondolatokat, új szemléletet és folyamatokat követel a digitális transzformáció, amely ugyanakkor elengedhetetlen a sikeres és hatékony működéshez – fejtette ki a VOSZFESZT Vállalkozói Szabadegyetemen megtartott előadásában Kovács Norbert, a Széchenyi István Egyetem egyetemi docense. „Az e-mailben küldözgetett Excel-fájlok ideje lejárt” – fogalmazott.
A digitalizáció folyamatára, különösen annak szervezetfejlesztési vonatkozásaira fókuszáló előadásban elhangzott: a fejlődés nem csupán technikai jellegű, korántsem csupán IT-fejlesztésekről van szó. A digitális transzformáció része, hogy át kell gondolni a szervezeti folyamatokat és az irányítás gyakorlatát is. „Digitális transzformáció elképzelhetetlen hatékony menedzsment nélkül, hatékony menedzsment elképzelhetetlen digitális transzformáció nélkül” – szögezte le a docens. A kkv-szektor egyelőre elmarad a nagyvállalatok digitalizációs szintjétől, ezen a területen nagy fejlődésre van lehetőség – tette hozzá.
Új szolgáltatás a vállalkozásoknak
A vállalkozások digitális felkészültsége elmarad a kívánt mértéktől, fejlődünk ugyan, de felzárkózás nincs, továbbra is az utolsó helyeken vagyunk az Európai Unió tagállamainak sorában – mondta el előadásában Barabás Tamás, a VOSZ társelnöke. „A digitális transzformációra van a VOSZ-nak válasza, ez a VOSZPort” – jelentette ki.
A VOSZPort egy olyan átlátható, testreszabható és bővíthető szoftveres megoldás a vállalkozásoknak, amelyet a VOSZ biztosít tagjainak. „A megoldás egy vállalkozások számára lefejlesztett digitális vezérlőpult, valamint szoftver piactér, egyfajta digitális kikötő számukra” – fogalmazott Barabás Tamás.
A megoldás integrálni képes a piacon elérhető szoftvereket és tartalmakat, főbb vezetői döntéshozatali információkat. A rendszer digitális szolgáltatásokat is biztosít a felhasználóknak, így lesz benne számlázás, ügyfélkapcsolat-kezelés, partner– és termékkezelés, NAV és bankszinkron, valamint naptár, de tartalmaz majd kalkulátorokat is.
A rendszer már kész van, várhatóan május végétől lehet regisztrálni és széles körben használatba venni a szolgáltatást.
A rendezvényen Szertics Gergely mesterséges intelligencia szakértő, a vállalkozók számára ezen terület adta lehetőségekről beszélt. „Ma már a mesterséges intelligenciát különböző szöveges tartalmak, grafikai kreatív tartalmak, látványtervek, és különböző, leginkább marketing és kommunikációs munkákhoz nagyfokú hatékonysággal lehet segítségül hívni”- hangsúlyozta, majd megemlítette ezen a területen a Chat Gpt programot.