„Ahogy elengedhetetlen kiegészítő egy retikül, kistáska, váltáska, vagy kézitáska a megfelelő outfit kialakításához, ugyanúgy a különböző vállalkozói szintekhez megfelelő tudásháttérrel, vállalkozói ismerettel is fel kell vérteznie magát annak a nőnek, aki sikeres akar lenni vállalkozásával” – hangzott el a Budapesten a Lánchíd Szalonban tartott sajtótájékoztatón.
A május végén záruló felhívásra azokat a fiatal vállalkozó, vagy vállalkozói karrierben gondolkodó hölgyeket várja a SEED Alapítvány, akik szeretnék bemutatni vállalkozói ötletüket vagy már elindított vállalkozásukat, amely sikeréhez, továbbfejlesztéséhez szeretnének segítséget kapni.A videók alapján a jelentkezők közül az Adj hozzá! program zsűrije fogja kiválasztani azt a 10 fiatal hölgyet, akiknek a fejlődési koncepciójához segítenek a SEED Alapítvány szakértői és adományozó mentorai elkészíteni a fejlesztési tervet. A nyertesek nemcsak egyedi szükségleteikhez, fejlődési útjaikhoz kapnak segítséget, hanem a Roland Divatház felajánlásában tárgyi nyereményeket, „Vállalkozói táskát” is kapnak.
A célcsoport:
- 25-35 év körüli hölgyek,
- vállalkozni szeretnének (kacérkodnak a gondolattal), vagy elindították vállalkozásukat,
- érzik, hogy kellene vállalkozói tudást bevonni, de még nem tették meg a kezdő lépéseket.
Az OPTEN legfrissebb közlése szerint az Y és a Z generációban 35-36 százalék a női cégtulajdonosok aránya, ami azt jelzi, hogy releváns kérdés a vállalkozói életpálya és egyre fontosabb milyen tudásháttérrel milyen módon tudják azt fejleszteni, sikeresen működtetni. A SEED célja az, hogy a vállalkozói létről, annak nehézségeiről és lehetőségeiről hiteles forrásokból tájékoztasson, ezért online kampányt is indít melyből inspirációt, megerősítést kaphatnak a fiatal vállalkozók a fejlődéshez.
A videókampányban olyan vállalkozó hölgyeket kíván a SEED bemutatni, akik saját példájukon keresztül felhívják a figyelmet arra, hogy nem elég „álmodozni” arról, hogy sikeres vállalkozó szeretnék lenni, hanem azért sokat kell tenni, fejlődni, képezni magunkat, vállalkozói közösségbe járni.
A videósorozatban többek között az Alapítvány és az MKB Bank közös kompetenciafejlesztő tréningjét, a Dobbantó tréninget már sikeresen elvégző vállalkozó hölgyek mesélik el azokat a tapasztalatokat, amik jótanácsként használhatóak a sikerhez vezető úthoz. Ezért is lett a program egyik kiemelt támogatója az MKB Bank, amelynek Dobbantó Tréningje az egyik leginkább elterjedt női vállalkozások fejlesztését célzó program – ez a SEED Alapítvány szakmai megvalósítása mellett immár 13. éve folyamatosan elérhető.
Prónay Kinga, az MKB Bank üzleti kommunikációs vezetője az eseményen elmondta: Még lehet jelentkezni az április 17-én induló 12 napos Dobbantó tréningre, ahol a résztvevő hölgyek a vállalkozásfejlesztés területén elismert, tapasztalt trénerektől tanulhatnak, többek között a vállalatok pénzügyeiről, marketingjéről, menedzsmentjéről, továbbá a saját vállalkozásukkal kapcsolatban testreszabott tanácsokat is kaphatnak. A képzés 20 fős csoportban zajlik 12 napra lebontva, hat héten át, összesen 90 órában. A résztvevők tapasztalati úton sajátíthatják el a vállalkozásvezetéshez szükséges legfontosabb készségeket.
A tréning előnye, hogy a 6 hét leteltével a résztvevők szakemberek által véleményezett, kész üzleti tervekkel távozhatnak, amivel elindíthatják első vállalkozásukat vagy éppen fejleszthetik meglévő üzletüket. A tréning minden vállalkozó szándékú hölgy előtt nyitva áll, legyen szó már működő vállalkozást vezetőkről, vagy csupán olyanokról, akik fontolgatják egy vállalkozás elindítását.
A tavaszi Dobbantó tréningre a szakmai hátteret biztosító SEED Alapítvány honlapján keresztül lehet jelentkezni, 2023. április 3-ig. A képzés piaci ára 500.000 forint, amelyhez a szervezők mindössze bruttó 50.000 forint hozzájárulást kérnek a résztvevőktől.
A Nő a táska pályázat és fejlesztő program másik támogatója a Roland Divatház Roland Accessories üzletága, amelyet Berendi Szonja, a család harmadik átvevő generációjának képviselője álmodott meg és valósított meg. Szonja 30 évesen nagyon ügyesen beleilleszkedett a cégbe, vezetőként dolgozik évek óta és mára már saját terveit valósítja meg benne.
Az eseményen elmondta: „Amióta a 35 éves családi vállalkozásunk tagja vagyok, édesapám mindig azt hajtogatja, hogy álljak a vállukra, mert onnan sokkal magasabbra juthatok. Egész fiatalon, ezt és az ehhez hasonló tanácsokat nem volt könnyű megfogadnom, hiszen konkrét elképzeléssel és bármiféle hiba vagy rossz döntés traumája nélkül vágtam neki az útnak. Ma már, 7 év és több kisebb, néha nagyobb baki után, igazán hálás vagyok azokért a vállakért. Megtanultam kérni és befogadni a segítséget. Örülnék, ha ezzel a példával más fiatal nőknek is nagyobb magabiztosságot adnék nem csak a segítség kéréshez, de ahhoz is, hogy tudatosan keressenek maguknak „vállakat”.
A Roland Divatház a nyerteseknek 10 táskát ajánlott fel, jelképesen mutatva az éppen aktuális vállalkozói táska méretét, miközben Berendi Szonja támogatja a kampányt a személyével és közreműködésével.
Emellett, amennyiben kézműves termékekkel rendelkező hölgyek kerülnek kiválasztásra, úgy a WestEnd üzletben korlátozott időszakra egy-egy polcot biztosít a termékek bemutatására, értékesítésére.
A pályázatra itt lehet jelentkezni: