A hazai mikro-, kis és középvállalatok harmada már a digitalizáció útjára lépett, a nemzetközi trendek alapján pedig borítékolható, hogy belátható időn belül a szegmens további szereplőinél is napirendre kerül a transzformáció kérdése. A külső környezet és feltételek változásával a kkv-k számtalan újabb kihívással is szembesülnek, amelyekre időről időre reagálniuk kell. A digitalizáció útjára lépő vállalkozások azonban nincsenek egyedül, hiszen tanácsokkal is segíti őket a Telekom.
A lakossági ügyfelek mellett a kkv-kat is kiszolgáló Telekom és a nagyvállalati ügyfelek korábbi szolgáltatója, a T-Systems immár egyégesen Telekom márkanév alatt, egy kézből kínálja telekommunikációs és IT megoldásait a teljes üzleti ügyfélkörnek. Akár egy mikrovállalkozás, akár egy nagyvállalat küzd az üzletfejlesztést vagy a digitális átalakulást érintő dilemmával, a Telekom igyekszik megadni a felmerülő kérdésekre a választ.
A szolgáltató célja, hogy – egyesítve a különböző szegmensekben szerzett tapasztalatokat – a továbbiakban is szakértő tanácsadóként támogassa valamennyi ügyfelét a digitális előrelépésben, illetve a transzformációban, hogy a vállalkozások ütésállóbbá, míg a nagyvállalatok jövőállóbbá váljanak a digitalizáció segítségével. A nagy- és középvállalati ügyfelek továbbra is a megszokott személyes kapcsolattartójukhoz fordulhatnak, míg a kkv-k számára az új program révén igyekszik a Telekom választ adni a kérdésekre.
A Telekom közel hat éve futó Hello Biznisz platformján a kkv-ügyfelek már eddig is sok támogatást kaphattak, egyebek között jó példák, működő megoldások megismerésével, valamint edukációval. Ennek a szemléletnek a jegyében, a visszajelzések figyelembevételével bővül márciusban a portfólió a Digitalizációs Tanácsadás programmal, amelynek keretében a Telekom négy területen, díjmentes vezetői tanácsadással, online marketing-tanácsadással, valamint pénzügyi és jogi ügyekben felmerülő kérdések megválaszolásával támogatja a vállalkozásokat a fejlődésben. A Telekom együttműködő partnere a programban a CGP Europe.
A cégvezetők részére szóló vezetői tanácsadás során egyebek között a megfelelő vezetői módszerek és attitűd kialakításában tudják új ismeretekkel felvértezni a vállalkozások tulajdonosait, akik ezáltal motivált csapatot építhetnek fel. A tanácsadás révén a csapatépítés, a konfliktuskezelés, a delegálás, a konstruktív visszajelzés, a döntéshozás, a motiváló környezet kialakításának mesterfogásait is elsajátíthatják.
Online marketing-tanácsadást azoknak a cégeknek érdemes igénybe venni, amelyek új szintre emelnék brandjük ismertségét, illetve a digitális csatornák lehetőségeinek kiaknázását – legyen szó a social média közösségépítésről, influenszer marketingről, a vásárlói profilozásról és piackutatásról, vagy éppen termékinnovációs ötletek kidolgozásáról.
Ha a pénzügyek terén állnak kihívások előtt, akkor a szakértők az adott vállalkozásra szabott adótanácsadással, közterhekkel, könyveléssel, könyvvizsgálattal, bérszámfejtéssel összefüggő ismeretekkel állnak a cégek rendelkezésére, de akár a pénzügyi tervezés és befektetés kérdéseiben is készek segíteni.
A jogi tanácsadásnak köszönhetően a Telekom kkv ügyfelei könnyebben eligazodhatnak többek között a szerződésekkel kapcsolatos kérdésekben, peres és nem peres vitarendezési lehetőségekben, vagy éppen szellemi tulajdonnal kapcsolatos ügyekben.
„A Telekom Digitalizációs Tanácsadás programmal továbbra is támogatjuk a vállalkozásokat a digitális fejlődésben és olyan plusz tudást adunk a kezükbe, amellyel felvértezve nemcsak az aktuális problémákra, kihívásokra találhatják meg a legmegfelelőbb választ, de akár hosszútávon is segíthetik működésüket. Egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy a perszonalizált problémakezelésre és a személyes odafigyelésre a kisvállalkozásoknak is szüksége van” – fogalmazott Szabó Béla, a Telekom márkakommunikációs igazgatója.
„Az ügyfélélményben és a kkv-k digitalizációjának támogatásában is szintet lépünk, hiszen immár vállalkozásra szabott tanácsokkal látjuk el ügyfeleinket. A kisvállalkozásokat segítő új programunk mellett közepes ügyfeleink, valamint nagyvállalati partnereink továbbra is szakértő partnerként számíthatnak a Telekomra személyes kapcsolattartóik révén” – mondta Sipos Tamás, a Telekom kis-és középvállalkozások szegmens vezetője.
A tanácsadás programban a Telekom üzleti előfizetéssel rendelkező egyéni vállalkozók és kkv-k vehetnek részt, havonta legfeljebb egy alkalommal, egy óra időtartamban, díjmentesen és anonim módon. Ehhez mindössze a Telekom applikációjában elérhető egyedi kuponkódra és egy néhány lépésből álló regisztrációra van szükség. Ezt követően a szakértő tanácsadó két napon belül jelentkezik, hogy egyeztessék a konzultáció időpontját. Havonta összesen 100 óra konzultációt biztosít a Telekom és partnere.
További információ a Digitális Tanácsadás programról ITT érhető el.