A BNI nemzetközi üzleti közösséget 40 éve alapították az Egyesült Államokban, a szervezetnek jelenleg világszerte 310 ezer vállalkozás a tagja, akik kiemelkedő eredményeket érnek el a tudatos üzleti együttműködésnek köszönhetően: tavaly összesen több mint 20,6 milliárd dollár (kb. 7.800 milliárd forint) többletbevételhez segítették egymást. A BNI Magyarországot 2008-ban hozta létre az akkor 28 éves Avidor András, aki az azóta eltelt 15 évben napi szinten támogatta a magyar vállalkozásokat a kapcsolati tőkében rejlő lehetőségek professzionális kiaknázásában, ezeket a tapasztalatokat pedig mostantól a nemzetközi szervezet vezetésében is kamatoztathatja.
A szakembert a globális BNI vezérigazgatója mellett működő 9 fős Executive Council-ba, azaz legfelsőbb tanácsadói testületbe választották, ami eddig példa nélküli elismerés Magyarország számára is.
„Én ezt nem csupán személyes sikerként élem meg, hanem küldetésként – hiszen ez a testület segíti a CEO-t a megfelelő stratégia alkotásában 2-4 éves távlatban, ami által mindig irányban tud maradni a globális szervezet, így teljesítve vízióját – mely szerint „Megváltoztatjuk, ahogy a világ üzletel – együttműködőbbé, eredményesebbé tesszük azt az „Aki ad, az nyer!(R) filozófiára építve” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország és Szlovákia vezetője.
„Óriási lehetőség, hogy egy viszonylag kis ország vállalkozói közösségét képviselhetem, és nem csak az ott megszerzett tudást és kapcsolatokat hozhatom haza, de ezzel biztosíthatom azt is, hogy a közel 1100 hazai BNI-tag a nemzetközi vérkeringés szerves része és fontos szereplője legyen. Arra törekszem, hogy magam is azt képviseljem, amiről a BNI szól: „inspiráció, tudás, networking". Így annak ellenére, hogy rengeteg munkával és felelősséggel jár egy ilyen testületben részt venni (korábban a globális marketing board tagja is voltam, innen a tapasztalat), még mellette rendre folyamatos önfejlesztéssel és a tudás megosztásával erősítem a magyar üzleti közösséget. Ennek jegyében szereztem meg a CFE (Certified Franchise Executive) képesítést is, amellyel csupán néhányan rendelkezünk jelenleg az országban – folytatja Avidor András.
BNI: a közösség erejére épített üzleti siker
Az üzleti sikerközösségekre fókuszáló BNI az elmúlt másfél évtizedben számos hazai sikertörténettel büszkélkedhet, de Avidor András szerint a legnagyobb eredmény egy új szemléletre épülő vállalkozói kultúra meghonosítása és széleskörű terjesztése. Az BNI üzleti közösség hazai „leányának" a kezdetektől kiemelt küldetése volt, hogy egy modernebb gondolkodásmóddal ismertesse meg a hazai cégeket a nemzetközi jógyakorlatok bemutatásával, illetve magas színvonalú edukációs tevékenységgel, elsősorban az üzleti networkingre koncentrálva.
„Azt gondolhatnánk, hogy elegendő csupán elmenni néhány találkozóra és beszélgetni pár emberrel, majd hirtelen megnyílnak a piaci lehetőségek. A kapcsolati tőke tudatos kiaknázása ennél sokkal többről szól, a mi célunk pedig az, hogy megtanítsuk a vállalkozásokat, hogyan tudják egymást valóban hatékonyan segíteni hazai és nemzetközi ajánlásokkal, tudással és inspirációval. Ez pedig végső soron új üzletek megkötéséhez vezet, amiből mind a hazai, mind a globális gazdaság profitál” – mondja Avidor András.
A BNI másik nagy titka, hogy miközben rohamosan törnek előre a digitális platformok, eszközök és kommunikációs felületek, azok maximális kihasználása mellett továbbra is a személyes kapcsolatteremtési lehetőségekre fókuszál. Hetente mintegy 500.000 vállalkozó találkozik világszerte BNI rendezvényeken, csak Magyarországon közel 2.400 üzleti eseményt szerveznek évente. A hagyományos rendezvényszezonban számos konferencia, workshop és iparági találkozó várja a vállalkozások képviselőit, azonban a nyári hónapokban is igyekeznek informálisabb keretek között összehozni az üzleti networking hazai híveit. Jelenleg az augusztus 17-i balatoni vitorlás kapcsolatépítő összejövetelükre készülnek gőzerővel, melyre már több mint 200 vállalkozó jelentkezett.